تعریف کارت امتیازی متوازن

آیا صاحب کسب و کار هستید یا خوداشتغال؟ دامنه خدمات ما را کشف کنید:

·        دورپروری خود را برون سپاری کنید

·        خرید قرار ملاقات

·        به یک بازاریاب تلفنی مستقل تبدیل شوید

·        بازاریاب تلفنی شوید

·        نرم افزار حرفه ای تجسسی را دریافت کنید

·        نرم افزار تجسس از راه دور

·        فایل های جستجوی BtoB را بخرید

خرید فایل های شرکت

کارت امتیازی متوازن یک ابزار اندازه‌گیری عملکرد و مدیریت استراتژیک است که برای شناسایی و بهبود عملکردهای مختلف کسب‌وکار داخلی و نتایج خارجی ناشی از آن استفاده می‌شود. کارت امتیازی متوازن برای اندازه گیری و ارائه بازخورد به سازمان ها استفاده می شود. جمع آوری داده ها کلید ارائه نتایج کمی است، زیرا مدیران و مدیران اجرایی اطلاعات را جمع آوری و تفسیر می کنند و از آن برای تصمیم گیری بهتر برای سازمان استفاده می کنند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد کارت امتیازی متوازن اینجا کلیک کنید.

درک کارت های امتیازی متوازن

دکتر رابرت کاپلان، استاد حسابداری، و دکتر دیوید نورتون، مدیر و نظریه پرداز تجارت، اولین کسانی بودند که کارت امتیازی متوازن را ارائه کردند. هاروارد بیزینس ریویو اولین بار آن را در سال 1992 در مقاله ای با عنوان "کارت امتیازی متوازن - معیارهایی که عملکرد را افزایش می دهد" منتشر کرد. هم کاپلان و هم نورتون معیارهای عملکرد متریک قبلی را انجام داده اند و آنها را برای گنجاندن اطلاعات غیرمالی تطبیق داده اند.

این مدل از ابزار مدیریت و کمک به توسعه کسب و کار با جداسازی چهار حوزه مجزا که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، رفتار خوب را در یک سازمان تقویت می کند. این چهار حوزه که "پاها" نیز نامیده می شوند، به یادگیری و رشد، فرآیندهای تجاری، مشتریان و امور مالی مربوط می شوند.

کارت امتیازی متوازن برای دستیابی به اهداف، اقدامات، ابتکارات و اهدافی که از این چهار کارکرد اصلی یک کسب و کار ناشی می شود استفاده می شود. شرکت‌ها به راحتی می‌توانند عواملی را که مانع عملکردشان می‌شوند شناسایی کرده و تغییرات استراتژیک را که توسط داشبوردهای آینده دنبال می‌شوند، ترسیم کنند.

هنگام تجسم اهداف تجاری، کارت امتیازی متوازن می تواند بینش هایی را در مورد کل تجارت ارائه دهد. یک سازمان می تواند از مدل کارت امتیازی متوازن برای پیاده سازی نقشه استراتژی استفاده کند تا ببیند ارزش افزوده شده در سازمان کجاست. یک شرکت همچنین از یک کارت امتیازی متوازن برای توسعه ابتکارات استراتژیک و اهداف استراتژیک استفاده می کند.

ویژگی های الگوی کارت امتیازی متوازن

اطلاعات از چهار جنبه یک کسب و کار جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود:

1.     یادگیری و رشد از طریق مطالعه منابع آموزشی و دانش مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این گام اول بر کیفیت جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده مؤثر کارکنان از اطلاعات برای تبدیل آن به مزیت رقابتی در برابر صنعت متمرکز است.

2.     فرآیندهای کسب و کار با بررسی کیفیت تولید محصول ارزیابی می شوند. مدیریت عملیاتی برای شناسایی شکاف ها، تاخیرها، تنگناها، کمبودها یا ضایعات تحلیل می شود.

3.     بینش های مشتری برای سنجش رضایت مشتری از کیفیت، قیمت و در دسترس بودن محصولات یا خدمات جمع آوری می شود. مشتریان در مورد رضایت خود از محصولات فعلی بازخورد ارائه می دهند.

4.     داده های مالی مانند فروش، هزینه ها و درآمد برای درک عملکرد مالی استفاده می شود. این معیارهای مالی می تواند شامل مقادیر دلار، نسبت های مالی، تغییرات بودجه یا اهداف درآمد باشد.

این چهار مولفه چشم انداز و استراتژی یک سازمان را در بر می گیرد و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده نیاز به مدیریت فعال دارد. بنابراین کارت امتیازی متوازن اغلب به عنوان یک ابزار مدیریتی به جای یک ابزار اندازه گیری در نظر گرفته می شود.

کلمات کلیدی مشابهی که در فرهنگ لغت ما به آنها اشاره شده است:

·        سرمایه در گردش

·        جریان نقدی

·        بودجه تخمینی

·        نرخ بازگشت

·        تخفیف مدیریت میانی

·        گزارش هزینه

Comments

Popular posts from this blog

نمودار سازمانی: تعریف و نقش

چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟

تصمیم گیری: 6 تکنیک موثر برای تصمیم گیری