روابط عمومی استراتژیک: برنامه ریزی، فرآیند و اجرا

 


برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی یک راه امتحان شده و واقعی برای افزایش آگاهی از نام تجاری و گسترش دامنه کسب و کار شما است. شامل ارتباطات یک شرکت با شرکا ، روزنامه نگاران ، نیکوکاران و هر کس دیگری است.

روابط عمومی دیجیتال ممکن است یک برنامه افزودنی به نظر برسد-چیزی که مشاغل باید در صورت داشتن پول یا زمان اضافی با آن دست به گریبان باشند-اما در حقیقت ، این یک مذاکره نیست. شما نیاز دارید چه یک کسب و کار کوچک با دو کارمند باشید یا یک شرکت با کارمند در سراسر جهان. چرا؟

زیرا این بخش مهمی از ایجاد اعتماد به نام تجاری شما است.

روابط عمومی چیست؟

برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی (PR) شیوه استفاده از رسانه ها برای ترویج و پرورش درک عمومی مثبت است.

برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی چه تفاوت هایی با نام تجاری دارد؟

در حالی که روابط عمومی و برندسازی به افزایش آگاهی کمک می کند ، روابط عمومی بیشتر مبتنی بر ارتباطات است.

نمونه هایی از روابط عمومی عبارتند از:

·        پست مهمان در سایت وبلاگ نویس محبوب

·        نقل قولی از رهبری یا کارمند شما در بخشی از پوشش خبری

·        مقاله مهمان در یک نشریه صنعتی

·        ویژگی مارک شما در مجله یا روزنامه

·        گنجاندن در پست وبلاگ در سایت دیگر

از طرف دیگر برندسازی نحوه معرفی یک برند به جهان است.

نمونه هایی از عناصر نام تجاری در برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی عبارتند از:

·        آرم ها

·        طراحی UX

·        تجربه ی مشتری

·        صدا و لحن - نحوه ارتباط یک نام تجاری از طریق وبلاگ ، رسانه های اجتماعی ، ویدئو و سایر اشکال بازاریابی

·        طرح رنگی

·        پروفایل ها و پست های رسانه های اجتماعی

سه نوع برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی: مالکیت ، پرداخت و درآمد کسب شده

سه نوع اصلی روابط عمومی وجود دارد: رسانه های دارای مالکیت ، حقوق و درآمد.

در حالی که هر دسته از تاکتیک های متفاوتی استفاده می کنند ، اما همه آنها یک هدف نهایی را دنبال می کنند: شکل گیری یک تصویر عمومی مثبت و تبدیل شدن به ذهن مشتریان.

رسانه متعلق به مشتریان

رسانه متعلق به هر نوع محتوایی است که یک شرکت ایجاد و مدیریت می کند. پست های رسانه های اجتماعی ، پست های وبلاگ و خبرنامه های ایمیل همه نمونه هایی از رسانه های متعلق به خود هستند.

شما می توانید رسانه های متعلق را سرچشمه تمام تلاش های روابط عمومی دیجیتال خود بدانید. همچنین شامل وب سایت شما می شود که می توانید با استفاده از استراتژی های SEO ، ترافیک ارگانیک را افزایش دهید.

رسانه های پولی

رسانه های پولی شامل تبلیغات خارجی و پولی هستند. این می تواند شامل بازاریابی تأثیرگذار ، پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا تبلیغات در رسانه های اجتماعی باشد.

رسانه های کسب شده

رسانه های کسب شده شامل هرگونه محتوای تبلیغاتی است که شرکت شما ایجاد نکرده یا هزینه ای برای آن پرداخت نکرده است. ذکر در نشریات ، توصیفات مثبت مشتری ، مصاحبه با رهبری شما و ویژگی ها همه اشکال رسانه های کسب شده است.

تدوین برنامه روابط عمومی

راه اندازی یک کمپین برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی موفق نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. پوشش و تبلیغات به مشاغل واگذار نمی شود - باید برای آنها کار کرد.

·        در اینجا نحوه شروع برنامه ریزی روابط عمومی خود را مشاهده می کنید.

·        6 تا 12 ماه گذشته را از نظر روابط عمومی تجزیه و تحلیل کنی

·        نگاهی به روابط عمومی اخیر کسب و کار و رقبای خود بیندازید.

·        در صورت وجود ، شرکت شما چه نوع پوشش هایی را دریافت کرد؟ رقبای شما چطور؟

·        آیا توجه رسانه ها بر تجارت تأثیر مثبت داشت یا منفی؟

·        آیا رویدادهای جاری یا پیشرفتهای جهانی مربوط به صنعت شما وجود دارد و ممکن است بر احساسات مشتریان نسبت به صنعت و/یا نام تجاری شما تأثیر بگذارد؟

علاوه بر این ، شما باید در مورد روزنامه نگاران خاصی که شما یا رقبای شما را پوشش داده اند ، تحقیق کنید ، در حالی که رتبه بندی جستجو را نیز در نظر بگیرید.

اهداف روابط عمومی خود را مشخص کنید

پس از تجزیه و تحلیل فعالیت PR قبلی خود و رقبای خود ، باید اهداف روابط عمومی خود را تدوین کنید.

هنگام ایجاد اهداف روابط عمومی ، از روش SMART استفاده کنید. اهداف شما باید عبارتند از:

·        خاص

·        قابل اندازه گیری

·        دست یافتنی

·        مربوط

·        زمان محدود

نحوه رسیدن به مخاطبان هدف خود را استراتژی کنید

هنگام برنامه ریزی استراتژی روابط عمومی ، مشتریان ایده آل و مخاطبان موردنظر خود را در نظر بگیرید. می خواهید به چه کسی برسید؟

اینجاست که پرسونای خریدار شما وارد می شوند. با استفاده از پرسونای خود ، می توانید انواع مختلف افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و همچنین کانالهایی را که احتمالاً برای اطلاعات مصرف کننده استفاده می کنند ، شناسایی کنید.

به عنوان مثال ، یک مدیر اجرایی احتمال بیشتری دارد که نشریات صنعت و نشریات مهم خبری را بخواند ، در مقایسه با جستجوی Reddit یا Twitter برای کسب اطلاعات.

از سوی دیگر ، یک وبلاگ نویس فناوری احتمالاً زمان زیادی را در سایت های رسانه های اجتماعی و همچنین در مرور سایت ها و نشریات فناوری فقط دیجیتال صرف خواهد کرد.

با پی بردن به اینکه چه کسانی را هدف قرار می دهید و اطلاعات آنها از کجا به دست می آید ، می توانید لیستی از نشریات ، روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان ، تأثیرگذاران و سایر شخصیت های رسانه ای را که می خواهید با آنها تماس بگیرید ، تدوین کنید.

محیط های کلان و خرد خود را در نظر بگیرید

هنگام برنامه ریزی کمپین روابط عمومی خود ، تجزیه و تحلیل شرایط اطراف بسیار مهم است. اینها را می توان محیطهای کلان و خرد توصیف کرد.

فرهنگ لغت کسب و کار ، کلان محیط را "عوامل اصلی خارجی و غیرقابل کنترل می داند که بر تصمیم گیری سازمان تأثیر می گذارد و بر آن تأثیر می گذارد. عملکرد و استراتژی ها. "

عوامل می توانند شامل "عوامل اقتصادی؛ جمعیت شناسی ؛ شرایط حقوقی ، سیاسی و اجتماعی ؛ تغییرات تکنولوژیکی ؛ و نیروهای طبیعی "

تجزیه و تحلیل محیط کلان شرکت شما بسیار مهم است زیرا بر دیدگاه افراد در مورد نام تجاری شما تأثیر می گذارد. چه اتفاقی در جهان ، کشور ، یا صنعت می افتد که بر درک مردم از شما تأثیر می گذارد؟

یک محیط خرد شامل "عوامل یا عناصری در حوزه عملیاتی سازمان است که بر عملکرد و آزادی تصمیم گیری آن تأثیر می گذارد."

چنین عواملی می تواند شامل "رقبا ، مشتریان ، کانال های توزیع ، تامین کنندگان و عموم مردم" باشد. علاوه بر این ، محیط خرد شما تأثیر مستقیمی بر شرکت شما دارد.

روابط عمومی با محیط شما آمیخته است. درک زمینه شما برای ایجاد یک کمپین مناسب برای مخاطبان شما بسیار مهم است.

 

Comments

Popular posts from this blog

5 روش مورد استفاده برای ارزیابی منابع انسانی در سال 2020

تصمیم گیری: 6 تکنیک موثر برای تصمیم گیری

مدیریت دانش موثر در 5 مرحله