تأثیر مدیریت استراتژیک برای شرکت
دنیای تجارت نیاز به سازگاری دائمی برای مقابله با تغییرات دارد. از این نظر، مدیریت استراتژیک به طور کامل به این مشکل پاسخ می دهد.
این یک روش مدیریتی است که برای تصمیم گیری های بلندمدت کاربرد دارد. در تجارت، این تصمیمات استراتژیک توسط مدیریت گرفته می شود تا همه ذینفعان را به سمت دستیابی به اهداف هدایت کند.
اغلب با مدیریت عملیاتی همراه است که هدف آن تعیین اهداف مدیریت استراتژیک به منظور اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت است.
تعریف: مدیریت استراتژیک چیست؟
مدیریت استراتژیک ناشی از تصمیماتی است که توسط رهبران با هدف ایجاد و دنبال کردن یک استراتژی اتخاذ می شود. بنابراین، این تصمیمات تاثیر بلندمدتی خواهند داشت و باید باعث توسعه مناسب شرکت شوند.
این نوع مدیریت مبتنی بر تحلیل دوگانه است. در ابتدا مبتنی بر دانش بهینه از منابع داخلی (مالی، مادی، غیر مادی و انسانی) است. علاوه بر این، دانش کاملی از محیط کسب و کار خارجی (رقبا، عوامل کلیدی موفقیت، فرصت ها و تهدیدها) اضافه شده است.
اجرای مدیریت استراتژیک به 3 مرحله تقسیم می شود:
· برنامه ریزی: تعریف استراتژی
· سازمان: یک برنامه عملیاتی تنظیم کنید
· کنترل: اصلاح انحرافات و تنظیم مجدد اقدامات
مدیریت استراتژیک از چه چیزی تشکیل شده است؟
مدیریت استراتژیک در مورد اتخاذ بهترین تصمیمات سرمایه گذاری در یک محیط در حال تغییر است. برای آشنایی با مفهوم مدیریت استراتژیک اینجا کلیک کنید.
هدف مدیریت استراتژیک ایجاد یک سیستم توسعه قوی برای تضمین پایداری و موقعیت استراتژیک شرکت است.
5 مزیت مدیریت استراتژیک برای شرکت
اجرای مدیریت استراتژیک امکان بهره مندی از چندین مزیت را فراهم می کند:
· درک محیط را بهبود بخشد. این امکانی است که کارمندان دیدگاه مشابهی داشته باشند و دستورالعملی برای پیروی داشته باشند.
· بهبود تصمیم گیری آگاهی از عناصر اصلی برای بهترین انتخاب مطلوب است.
· بهبود عملکرد کسب و کار. تعیین اهداف استراتژیک به شما کمک می کند تا روی موارد ضروری متمرکز بمانید و از گم شدن در کارهای کمتر مهم جلوگیری کنید.
· بهبود ارتباطات و هماهنگی کارمندان همه برای دستیابی به اهداف مشترک بسیج می شوند و علاقه بیشتری به بحث و گفتگو با یکدیگر خواهند داشت.
· بهبود مدیریت منابع سرمایه گذاری در مکان های نامناسب ریسک کمتری دارد و احتمال بیشتری برای سرمایه گذاری بر روی بردارهای رشد وجود دارد.
در پایان
در نهایت، نادیده گرفتن مدیریت استراتژیک به معنای پذیرش خطر غوطه ور شدن در عدم اطمینان است. با این حال، اعمال این مدیریت اغلب منجر به تصمیمات برگشت ناپذیر می شود. ما باید با در نظر گرفتن مسائل و اندازه گیری ریسک ها، کاری را که برای ساخت مناسب ترین استراتژی لازم است انجام دهیم.
Comments
Post a Comment