6 دلیل برای نیاز به داشبورد مدیریتی
متقاعد نشده اید که بهترین داشبورد مدیریتی چیزی است که سازمان شما به آن نیاز دارد؟ ممکن است اشتباه کنید دریابید که چرا. داشبورد مدیریتی اطلاعات حیاتی مورد نیاز برای مدیریت یک سازمان را در یک مکان - در یک صفحه یا یک صفحه نمایش می دهد. معمولاً فهرست می کند:
· اهداف
· اقدامات حیاتی
· پروژه ها
آیتم های اقدام
برخی از داشبوردها دارای تمایل گرافیکی هستند، برخی دارای جداول و داده ها هستند و برخی دیگر بر روی نشانگرهای وضعیت متمرکز هستند. (و برخی ترکیبی از هر سه هستند.) ظاهر و چیدمان هر چه که باشد، داشبورد اطلاعاتی را که یک تیم رهبری برای مدیریت یک سازمان نیاز دارد را در خود جای می دهد.
با این حال، آیا واقعاً به داشبورد مدیریتی نیاز دارید؟ پاسخ غیرقابل انکار ما بله است!
در زیر، ما شش دلیل برای مهم بودن آن را بیان کردهایم.
1. به شما کمک می کند پیچیدگی اداره یک تجارت، شهرداری یا غیرانتفاعی را مدیریت کنید.
یک سازمان در بخش های مختلف "زندگی" می کند. برای مثال، اگر شهرداری را اداره میکنید، پارکها و بخشهای تفریحی، ایمنی عمومی و منابع انسانی شما همگی دادههای متفاوتی دارند که در داشبورد شهرداری قرار میگیرند. بنابراین، تیم های رهبری از این بخش ها معمولاً با اولویت های رقابتی وارد می شوند. داشبورد مدیریتی میتواند به شما در درک آنچه برای سازمان بهعنوان یک کل مهم است، با جمعآوری موارد مهمی که در سازمان شما تغییر ایجاد میکنند، کمک کند. در مورد بانک یا سازمان تولیدی هم همینطور. هر بخش برای منابع کمیاب "رقابت" می کند، بنابراین مهم است که دید کاملی از اولویت های کلی سازمان داشته باشیم.
2. به شما امکان می دهد اطلاعات را از سراسر سازمان خود ادغام کنید.
هر بخش یا بخش مسئول مدیریت اطلاعات خود است - اما همه این اطلاعات به یک استراتژی برای سازمان منتهی می شود. صرفاً ارسال هر چند وقت یکبار یک فایل به هر بخش باعث قطع شدن آن نمی شود. برای به روز نگه داشتن هر بخش به طور مداوم (و در دسترس برای مشاهده به روش های مختلف)، به یک داشبورد مدیریتی نیاز دارید.
3. با آن می توانید اطلاعات کلیدی را از تمام برنامه های نرم افزاری به یک مکان بکشید.
اکثر سازمان ها دارای نرم افزارهایی برای امور مالی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، منابع انسانی (HR)، معاملات فرآیند، مدیریت پروژه و غیره هستند. این برنامهها به سازمان یک پلتفرم دقیق برای هر عملکرد خاص میدهند، اما هنوز هم وجود یک مکان ضروری است که بتوانید اطلاعات کلیدی را به آن منتقل کنید. و اینجاست که یک داشبورد مدیریت به کار می آید!
4. به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعات حیاتی را می دهد.
در گذشته، داشبوردهای مدیریتی به صورت ماهانه یا هفتگی چاپ می شدند و در یک کیف نگهداری می شدند. با سرعت تجارت امروز، شما به یک داشبورد زنده و بهروز شده نیاز دارید. این اطلاعات استراتژیک باید دائماً از رایانه لوحی، تلفن یا لپتاپ شما در دسترس باشد. (وقتی به نحوه مدیریت داشبورد خود فکر می کنید، مهم است که این دسترسی را در نظر بگیرید.)
5. تصویر واضحی از نحوه انجام پروژه های کلیدی خود به شما می دهد.
برخی از افراد داشبوردها را صرفاً به عنوان مجموعه ای کلیدی از اقدامات می بینند. اما بر اساس تجربه ما، شما همچنین میخواهید بتوانید ببینید که پروژههایتان در طول مسیر چگونه پیش میروند و آیا کارهایی که برای تأثیرگذاری و تأثیرگذاری بر آن پروژهها انجام میدهید، تأثیر هدفگذاریشدهای را دارند که امیدوارید. (داشتن نمایی که وضعیت، درصد تکمیل و نقاط عطف کلیدی پروژه را نشان می دهد، پیشرفت خوبی برای داشبورد مدیریتی است.)
6. به شما کمک می کند تا جلسات مدیریتی و موارد اقدام خود را دنبال کنید.
وقتی به درستی طراحی شده باشد، داشبورد شما باید موارد اقدام شما را از جلسات قبلی تیم اجرایی نشان دهد. این به شما کمک میکند ببینید که آیا تیمهای شما موارد مهم را دنبال میکنند یا خیر. بدون این، شما زمان زیادی را در جلسات مدیریت با تکرار توصیه ها تلف می کنید و هیچ گونه پیگیری را مشاهده نمی کنید. (وقتی نرم افزار داشبورد را انتخاب می کنید حتما به دنبال این قابلیت باشید!)
در نتیجه
اگر تشخیص داده اید که داشبورد قدم مناسبی برای سازمان شماست، باید این چهار سوال را دائماً بپرسید:
· چه اطلاعاتی برای داشبورد خود نیاز داریم تا مدیریت سازمان خود را آسانتر کنیم؟
· چگونه باید در مورد ساخت داشبورد خود اقدام کنیم؟
· چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که داشبوردمان به روز می ماند؟
· ساده ترین راه برای انجام همه این کارها چیست؟
· بازگشت به این دستورات شما را در مسیر و حرکت رو به جلو نگه می دارد. بهترین شانس!
سایت منبع داشبورد مدیریتی :
https://www.clearpointstrategy.com/6-reasons-you-need-a-management-dashboard/
Comments
Post a Comment