تأثیر مدیریت استراتژیک برای شرکت
دنیای تجارت برای رویارویی با تغییرات به سازگاری دائمی نیاز دارد. از این نظر، مدیریت استراتژیک به طور کامل به این مشکل پاسخ می دهد.
این یک روش مدیریتی است که برای تصمیم گیری های بلندمدت کاربرد دارد. در تجارت، این تصمیمات استراتژیک توسط مدیریت گرفته می شود تا همه ذینفعان را به سمت دستیابی به اهداف هدایت کند.
اغلب با مدیریت عملیاتی همراه است که هدف آن تعریف اهداف مدیریت استراتژیک به منظور اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت است.
تعریف: مدیریت استراتژیک چیست؟
مدیریت استراتژیک ناشی از تصمیماتی است که مدیران با هدف ایجاد و پیروی از یک استراتژی اتخاذ می کنند. بنابراین، این تصمیمات تاثیر بلندمدتی خواهند داشت و باید به توسعه خوب شرکت کمک کنند.
این نوع مدیریت مبتنی بر تحلیل دوگانه است. در ابتدا مبتنی بر دانش بهینه از منابع داخلی (مالی، مادی، غیر مادی و انسانی) است. علاوه بر این، آگاهی کامل از محیط خارجی شرکت (رقبا، عوامل کلیدی موفقیت، فرصت ها و تهدیدها) به آن اضافه شده است.
اجرای مدیریت استراتژیک به 3 مرحله تقسیم می شود:
· برنامه ریزی: تعریف استراتژی
· سازمان: تنظیم یک برنامه اقدام
· کنترل: اصلاح مغایرت ها و تنظیم مجدد اقدامات
مدیریت استراتژیک چیست؟
مدیریت استراتژیک شامل اتخاذ بهترین تصمیمات سرمایه گذاری در یک محیط در حال تغییر است. هدف مدیریت استراتژیک ایجاد یک سیستم توسعه قوی برای تضمین پایداری و موقعیت استراتژیک شرکت است.
5 مزیت مدیریت استراتژیک برای شرکت
اجرای مدیریت استراتژیک به شما امکان می دهد از چندین مزیت بهره مند شوید:
· بهبود درک از محیط. این امکان برای همکاران است که دیدگاه مشابهی داشته باشند و دستورالعملی برای دنبال کردن داشته باشند.
· بهبود تصمیم گیری آگاهی از عناصر اصلی برای بهترین انتخاب مطلوب است.
· بهبود عملکرد کسب و کار. تعیین اهداف استراتژیک به شما این امکان را می دهد که بر روی موارد ضروری متمرکز بمانید و از گم شدن در کارهای کمتر مهم خودداری کنید.
· بهبود ارتباطات و هماهنگی همه کارکنان برای دستیابی به اهداف مشترک بسیج می شوند و علاقه بیشتری به گفتگو با یکدیگر خواهند داشت.
· بهبود مدیریت منابع ریسک کمتری در سرمایه گذاری در مکان های نامناسب و شانس بیشتری برای سرمایه گذاری بر بردارهای رشد وجود دارد.
در نهایت، نادیده گرفتن مدیریت استراتژیک به معنای پذیرش خطر غوطه ور شدن در عدم اطمینان است. با این حال، اعمال این مدیریت اغلب منجر به تصمیمات برگشت ناپذیر می شود. ما باید با در نظر گرفتن مسائل و اندازه گیری ریسک ها، کاری را که برای ساخت مناسب ترین استراتژی لازم است انجام دهیم.
گزارش به عنوان یک ابزار مدیریت و کنترل
این شرکت اکنون باید برنامه اقدام خود را مدیریت و نظارت کند. برای کمک به آن در این کار، می تواند از ابزارهای ترکیبی استفاده کند که قادر به ارائه اطلاعات کلیدی در مورد نتایج آن هستند. برای این کار، استفاده از گزارش، داده های ضروری تبدیل شده به تجسم داده ها در یک سند واحد را متمرکز می کند.
برای گزارش، شرکت باید شاخص های عملکردی را انتخاب کند که بتواند میزان دستیابی به اهدافش را اندازه گیری کند. به عنوان مثال، اگر او بخواهد در ماه آینده فروش خود را 10 درصد افزایش دهد، مناسب ترین شاخص گردش مالی خواهد بود.
شاخص های زیادی وجود دارد اما باید به خاطر داشت که باید با هدف سازگاری داشته باشد. گزارشدهی میتواند توسط تمام خطوط تجاری مورد استفاده قرار گیرد، آن را میتوان در منابع انسانی، بازاریابی، مدیریت، فروش، تدارکات و غیره یافت.
به طور خلاصه،
مدیریت استراتژیک راه حلی است که دید واضح و جامع تری از فعالیت یک شرکت ارائه می دهد. با استفاده از ابزارهای مناسب، احتمال تصمیم گیری صحیح را افزایش می دهد. اهداف ناشی از استراتژی را با هدف گرد هم آوردن کارکنان حول اهداف مشترک برجسته می کند.
سایت منبع مدیریت استراتژیک
https://gazellecg.com/definition-strategic-management/
Comments
Post a Comment