نحوه ایجاد یک استراتژی برند (راهنما و جعبه ابزار رایگان)
این پست که در ابتدا در سال 2018 منتشر شد، به روز شده است تا تفکر فعلی ما در رابطه با استراتژی برند را منعکس کند. در اینجا، ما یک فرآیند سادهتر و سادهتر و همچنین مجموعه ابزار استراتژی برند رایگان خود را ایجاد کردهایم تا شما را راهنمایی کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.
اگر یک چیز از بیش از یک دهه کمک به برندها برای بیان داستان خود آموخته ایم، این است که یک تجارت موفق اگر استراتژی برند قوی نداشته باشد، نمی تواند دوام بیاورد. بدون هویت یکپارچه، همه چیز از محتوای شما، فرهنگ و تجارت اصلی شما ممکن است آسیب ببیند. اما دلیلی وجود دارد که چرا این مشکل بسیار فراگیر است: ایجاد یک استراتژی برند قوی زمان، تلاش و تعهد میطلبد. و اینجاست که بسیاری از مردم (از جمله خودمان) می توانند گیر کنند.
استراتژی برند چیست؟
همانطور که مارتی نویمایر، مربی برندینگ می گوید، استراتژی برند "برنامه ای برای توسعه سیستماتیک برند در راستای استراتژی تجاری است."
یک استراتژی برند به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کسی هستید و به عنوان یک طرح برای کمک به شما در برقراری ارتباط عمل می کند.
فرآیند استراتژی برند ما به سه بخش مجزا تقسیم می شود. ما شما را از قلب برندتان (هستهی اصلی برندتان)، به بیان پیامهای برندتان (چگونه دربارهی شخصیتتان صحبت میکنید)، به هویت بصری (بیان بصری برندتان) راهنمایی میکنیم. در پایان، یک استراتژی کامل برای برند خواهید داشت که در دستورالعملهای جدید برند خلاصه میشود تا به شما کمک کند نام تجاری خود را زنده کنید.
آغاز استراتژی برند ما
ما چند سال پیش پس از برخورد با مشتریان مختلفی که برای کار استراتژی محتوا به ما مراجعه کردند، اما نمیتوانستند بیان کنند که چه کسانی هستند یا واقعاً برای رسیدن به چه چیزی تلاش میکنند، کار استراتژی برند را شروع کردیم. ما به زودی متوجه شدیم که آنها به چیزی بیش از کمک محتوایی نیاز دارند. آنها به یک راستا سازی مجدد برند نیاز داشتند. ما مشتاق بودیم که آنها را راهنمایی کنیم، اما دو نکته مهم نیز داشتیم:
کار استراتژی برند واقعاً پیچیده به نظر می رسد - و نباید اینطور باشد. وقتی شروع به یادگیری بیشتر در مورد استراتژی برند کردیم، با مکاتب فکری، دیدگاههای متضاد و تمرینهای قدیمی مواجه شدیم. اگر میخواهیم به شرکایمان چارچوب سادهای بدهیم، باید خودمان آن را ایجاد کنیم.
ما برند خودمان را آنقدر که فکر میکردیم نمیشناختیم. هرچه بیشتر مشکلات برند مشتریان خود را بررسی می کردیم، بیشتر متوجه می شدیم که با بسیاری از مشکلات مشابه دست و پنجه نرم می کنیم. اگر میخواهیم با اطمینان مشتریان خود را از طریق چارچوب استراتژی برندی که ایجاد کردهایم راهنمایی کنیم، باید خوکچه هندی باشیم و ابتدا آن را روی خودمان آزمایش کنیم.
بنابراین ما حفاری کردیم، کثیف شدیم و کار را انجام دادیم. خوشبختانه، پس از یک سال تلاش و آزمایش (اول بر روی خودمان، سپس با چند مشتری شجاع)، ما با یک فرآیند استراتژی نام تجاری آزمایش شده و واقعی که برای هر برندی با هر اندازه ای ساده، شهودی و قابل انطباق بود ظاهر شدیم. آسان بود؟ قطعا نه. ارزشش را داشت؟ اوه بله
ما فکر می کنیم برای شما نیز ارزشش را دارد. در این راهنما، ما همه چیزهایی را که در مورد استراتژی برند آموختهایم - کتابها، پادکستها، مقالهها و تجربیات شخصی - و در یک فرآیند گام به گام ساده برای ایجاد یک استراتژی موثر و انعطافپذیر برند که به شما کمک خواهد کرد…
درک کنید که واقعاً چه کسی هستید و از باورها و ارزش های خود برای هدایت تصمیمات خود به روش هایی استفاده کنید که برای افراد، تجارت و آینده شما بهتر است.
از طریق هر محتوایی که می سازید، برند خود را به طور مداوم و مؤثر در میان بگذارید.
مشتریان مناسب را برای ایجاد یک برند قوی و ماندگار جذب کنید.
نام تجاری خود را به گونه ای قرار دهید که به شما کمک کند در حال حاضر و فردا رقابت کنید.
برای آسانتر کردن آن، ابزارها، منابع و مثالهای واقعی را که برای طی کردن فرآیند استراتژی برند، از پیدا کردن قلب برندتان تا ایجاد دستورالعملهای برند برای بیان آن، نیاز دارید، گنجاندهایم.
میخواهید با دانلود رایگان مجموعه ابزار استراتژی برند ما (در زیر)، که شامل قالبهای مفید، پرسشنامهها و چکلیستها میشود، شروع کنید تا در طول فرآیند به شما کمک کند.
همانطور که از طریق این راهنما کار می کنید، مراحل را به صورت متوالی دنبال کنید (همانطور که هر کدام از موارد قبلی ساخته شده است)، و با یک استراتژی نام تجاری اساسی که می تواند با پیشرفت برند شما همراه با شما رشد کند، به پایان می رسانید.
چرا به یک استراتژی برند نیاز دارید؟
وقتی ندانید کی هستید، چرا وجود دارید، به چه چیزی اعتقاد دارید، یا در تلاش برای رسیدن به آن هستید، کسب و کارتان آسیب می بیند. از مسائل ارتباط با مشتری گرفته تا حفظ کارکنان، فقدان استراتژی برند باعث ایجاد مشکلاتی در هر سطحی از سازمان می شود.
با کارکردن با صدها مشتری در دهه گذشته، یاد گرفتهایم که نشانههای آشکار یک برند در بحران را که اغلب ناشی از فقدان استراتژی است، تشخیص دهیم. (برخی از این مسائل ممکن است برای شما آشنا به نظر برسد. قبل از اینکه استراتژی برند خود را مستند کنیم، ما نیز از آنها رنج می بردیم.)
وقتی استراتژی برند ندارید…
شما هدف، چشمانداز، مأموریت یا ارزشهای خود را نمیدانید، بنابراین تصمیمات بازاریابی و تجاری میگیرید که منعکسکننده آنها نباشد.
شما یک برنامه بازاریابی مستند ندارید، اما امیدوارید هر کاری که انجام می دهید کارساز باشد.
تیم شما به دلیل عدم اتحاد، سردرگمی و درگیری از هم پاشیده است و کارمندان را برای احساس مشارکت و علاقه دشوار می کند.
شما پیام برند منسجمی ندارید، بنابراین محتوای شما در بهترین حالت ناسازگار و در بدترین حالت متناقض است. در نتیجه، جذب افرادی که در ارزشهای شما مشترک هستند (مشتریان، کارمندان و غیره) دشوار است.
شما نمی توانید برند خود را به وضوح بیان کنید، و در نتیجه، نمی توانید جایگاه قابل تشخیصی در بازار ایجاد کنید.
به طور خلاصه، بدون استراتژی برند، ضرر می کنید.
Comments
Post a Comment