چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟
وضعیت زیر را تصور کنید: برای شروع اولین روز کاری خود به کارفرمای خود میرسید، اما متوجه میشوید که لباسهای غیررسمی شما هیچ شباهتی به کت و شلوارهای گران قیمت همکارانتان ندارد، کوله پشتی شفاف شما کاملاً با کیف چرمی همکارانتان متفاوت است. و اگر در حین کار به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، هر طور که ترجیح می دهید، خنده دار به نظر می رسند.
این نوع داستان «ماهی بیرون از آب» اغلب در فیلمهای هالیوودی، مانند کمدی بلوند و قانونی در سال 2001، با بازی ریس ویترسپون، پایان خوشی پیدا میکند، اما در زندگی واقعی همه چیز میتواند به گونهای دیگر رقم بخورد. به همین دلیل، ضروری است که هنگام جستجوی شغل جدید، فرهنگ سازمانی را بشناسید که برای شما مناسب تر است.
فرهنگ سازمانی چیست؟
انواع فرهنگ سازمانی همچنین به عنوان "فرهنگ محل کار" شناخته می شود، شامل ارزش ها، باورها و رفتارهای افرادی است که در یک محیط کاری مشترک هستند. به گفته سوزان ام. هیثفیلد در مقاله خود "فرهنگ: محیط شما برای افراد در محل کار"، که در The Balance منتشر شده است، بر زبان، نمادها، داستان ها، تصمیم گیری و شیوه های کاری روزانه تاثیر می گذارد.
توجه به فرهنگ سازمانی هنگام جستجوی شغل جدید بسیار مهم است. چرا؟ زیرا محیطی که در آن احساس خوش آمدی، راحتی و تشویق به ارائه بهترین های خود می کنید، به عملکرد و بهره وری کلی شما کمک می کند و شما را شادتر می کند. اگر برعکس، احساس میکنید که یک فرد خارجی هستید و حمایت لازم را ندارید، احساس طرد شدن شما میتواند بر عملکرد و شغل شما تأثیر منفی بگذارد، نه اینکه به سلامت روحی و جسمیتان اشاره کنیم.
چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟
اگرچه هر شرکتی فرهنگ سازمانی خود را دارد، کارشناسان می گویند انواع مختلفی وجود دارد. دیوید راک و خلیل اسمیت در مقاله خود با عنوان "سه نوع فرهنگ کاری و نحوه استخدام برای هر یک از آنها" که در FastCompany منتشر شده است، سه نوع را ذکر می کنند:
فرهنگ کارآفرینی، که در آن از کارکنان انتظار می رود که به طور مستقل، بدون نظارت کم یا بدون نظارت کار کنند. کارگرانی که این محیط را ترجیح می دهند مستقل، زیرک و مصمم هستند. آنها می توانند به راحتی اهداف تعیین کنند، برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنند و آن برنامه ها را به طور موثر اجرا کنند.
فرهنگ همکاری، که در آن اهمیت زیادی به همکاری داده می شود. اگر از کار در یک تیم لذت ببرید، به موفقیت تیم خود بیش از موفقیت خود اهمیت دهید و اگر به وضوح راه هایی را که در آن به کار کمک می کنید را مشخص کنید، در این محیط موفق خواهید بود. همچنین به مهارت های ارتباطی و بین فردی خوبی نیاز خواهید داشت.
فرهنگ تغییر، که در آن کارکنان باید هدفمند، انعطاف پذیر و انعطاف پذیر باشند تا به شرکت کمک کنند تا دوره گذار را پشت سر بگذارد. اگر چابک باشید، ذهنیت رشد داشته باشید و بتوانید نکات منفی را به مثبت تبدیل کنید، این فرهنگ برای شما مفید خواهد بود.
اگر در طول فرآیند استخدام از فرهنگ یک شرکت مطمئن نیستید، فقط از استخدام کننده یا مدیر استخدام برای اطلاعات بیشتر بخواهید. سپس، با ترکیب آنچه که اخیراً در مورد انواع مختلف فرهنگ آموختهاید با دانش خود از ارزشها و باورهای خود، در موقعیت بهتری برای پذیرش شغلی در شرکتی خواهید بود که در آن میتوانید شکوفا شوید.
منابع: https://www.kellyservices.ca/ca/Carrieres/centre-de-ressources-professionnelles/gestion-de-votre-carriere/quel-type-de-culture-organisationnelle-vous-correspond-le-mieux/
Comments
Post a Comment