شناخت و بهبود عملکرد کارکنان با سیستم رتبه بندی

رتبه بندی کارکنان و پرسنل و به رسمیت شناختن سخت کوشی و دستاوردهای کارکنان باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند و به آنها انگیزه می دهد که به خودشان فشار بیاورند. آنها ممکن است در شغل خود نیز احساس مشارکت بیشتری کنند، که می تواند منجر به بهره وری 22 درصدی بیشتر شود.

اما، متأسفانه، تحقیقات نشان می دهد که تقریباً نیمی از کارگران آمریکایی مورد سؤال از عدم شناخت کارفرمایان خود ناراضی هستند.

با این حال، انصافاً، وقتی که روزانه درگیر وظایف مدیریتی هستید، به راحتی می توان اهمیت شناخت را دست کم گرفت. به همین دلیل است که قابلیت‌های شناسایی و تشویق Playvox یک راه‌حل مؤثر است که راه‌های ساده اما مؤثری را برای شناسایی کارمندان از طریق گیمیفیکیشن، پاداش‌ها و سیستم رتبه‌بندی انگیزشی ارائه می‌دهد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد و اهمیت آن بیندازیم.

رتبه بندی شغلی به عنوان انگیزه: شناخت و الهام بخش

کارمندان شما ممکن است با حقوق اولیه کار کنند. آنها حتی ممکن است در کمیسیون نیز کار کنند. اما حتی هر دوی اینها ممکن است برای وادار کردن کارمندان به فشار آوردن به خود کافی نباشند.

برای رتبه بندی شغلی کارکنان شناسایی و قابلیت های تشویقی Playvox راهی ایده آل برای نشان دادن قدردانی از تلاش های کارگران است. فرآیند رتبه بندی تجسم عملکرد و پیشرفت کارمندان شما بر اساس سیستم Karma ما است.

اساساً، نرم افزار QA ما به شما، مدیران همکار و رهبران تیم این قابلیت را می دهد که هر زمان که کارمندان معیارهای خاصی را داشتند، امتیازات کارما را به آنها اختصاص دهید. اگر بخواهید، نمایندگان حتی ممکن است برای تشویق همتا به هم به یکدیگر امتیاز بدهند.

نقاط کارما را می توان برای توزیع خودکار یا دستی پیکربندی کرد تا با تنظیمات مدیریتی شما مطابقت داشته باشد. به نمایندگان برای فعال بودن در پلتفرم Playvox، مانند تکمیل یک درس یادگیری یا اظهار نظر در مورد دیوار انجمن، یا دریافت نشان‌های تشخیص، امتیاز تعلق می‌گیرد.

نشان‌های تشخیص قابل تنظیم هستند و به مدیران این امکان را می‌دهند که یک کتابخانه سفارشی از طرح‌ها ایجاد کنند. هنگامی که نشانی به یک کاربر اعطا می شود، آنها بر روی دیوار جامعه ظاهر می شوند و به رسمیت شناختن دستاوردهای کارمند مربوطه را در سطح شرکت نشان می دهند.

به هر نشان می توان ارزش امتیاز کارما مخصوص به خود را داد، بنابراین به امتیازات کلی کارگر کمک می کند. ساده است که نشان های شناسایی خود را تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که کدام کارمندان حق دارند به آنها اعطا کنند - این کاملاً انتخاب شماست.

اعطای امتیاز و نشان ها، با نظرات مختصر پیوست شده، راهی سریع برای تعامل با کارمندانی است که حتی برای شلوغ ترین برنامه ها نیز مناسب است.

کارمندانی که بیشترین نشان‌ها و امتیازات عمومی را دریافت می‌کنند، جایگاه بالاتری در رتبه‌بندی خواهند داشت. این را می‌توان در صفحه رتبه‌بندی در زیر انجمن پیدا کرد و کارمندان در قالبی آسان برای خواندن روی هم قرار می‌گیرند

نام فرد، تصویر و نقاط کارما در این لیست نمایش داده می شود. مدیران، رهبران تیم و خود نمایندگان همگی می‌توانند در رتبه‌بندی‌ها پیمایش کنند تا بفهمند کدام کارمندان پیشرو هستند و کدام یک عقب‌تر هستند.

لیست اقدامات Karma وظایفی را که هر نماینده برای دریافت امتیازات خود انجام داده است (مانند «یک درس یادگیری»، «ورود روزانه» و غیره را تجزیه می‌کند.

 

 

 

 

 

چرا رتبه بندی ها مثبت هستند

 

 

دورنمای رتبه بندی کارکنان از نظر بهره وری و دستاوردهایشان ممکن است کمی بی رحمانه به نظر برسد. اما در واقع، هدف شرمسار کردن کارگران یا ایجاد احساس حقارت نسبت به همکارانشان نیست، بلکه هدف الهام بخشیدن به آنها برای ادامه پیشرفت در نقششان است. رتبه بندی برای همه مثبت است.

 

بخش عمده ای از این فروشگاه کارما است. در اینجا، کارمندان می توانند امتیازات خود را در ازای جوایز مختلف، منحصر به فرد کسب و کار شما، بازخرید کنند. اینها ممکن است کارت های هدیه، وسایل، شکلات های لوکس، بلیط یک کنسرت، یک روز در یک اسپای محلی یا تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید باشد.

 

شناخت-و-بهبود-عملکرد-کارکن-با-نظام-رتبه‌بندی

 

وقتی کارمندان شما می دانند که از کار سخت و ضربه زدن به اهداف، "جایزه" ملموسی به دست می آید، به احتمال زیاد هدف بالاتری خواهند داشت. همچنین به این معنی است که حتی کسانی که در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار دارند، همچنان به خاطر تلاش‌های خود و ادعای پاداش‌هایی که واقعاً می‌خواهند، تقدیر می‌شوند.

 

سیستم رتبه‌بندی رقابت سالمی را در میان تیم‌ها ایجاد می‌کند و به عنوان یک عنصر ارزشمند از بخش جامعه در داشبورد کارمندان عمل می‌کند. آنها می توانند در مورد روندهای رتبه بندی بحث کنند، نکاتی را برای پیشرفت به اشتراک بگذارند و یکدیگر را تشویق کنند.

 

این به مدیریت و رهبران تیم بستگی دارد که کارکنان را با فرآیند شناسایی آشنا کنند. مطمئن شوید که همه می‌دانند که رتبه‌بندی‌ها مثبت هستند و برای کمک به رشد همه آنها طراحی شده‌اند و از مجموعه مهارت‌های خودشان، تیم‌هایشان و - مهم‌تر - مشتری سود می‌برند.

 

 

 

مدیریت چگونه می تواند فرصت های رشد را از طریق روندهای رتبه بندی شناسایی کند؟

 

 

ردیابی پیشرفت کارمندان یک عنصر ضروری برای اجرای موفق مرکز تماس یا بخش خدمات مشتری است. مشتریان شما انتظار یک کیفیت دارند

Comments

Popular posts from this blog

نمودار سازمانی: تعریف و نقش

چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟

تصمیم گیری: 6 تکنیک موثر برای تصمیم گیری