9 عامل موفقیت هر استراتژی برند خوب

برندسازی پیچیده است. با این حال، برای اینکه شرکت شما موفقیت را تجربه کند، استراتژی برندسازی که اتخاذ می کنید باید با دقت برنامه ریزی، آزمایش و در نهایت بهینه سازی شود. اما، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، در ابتدا می‌تواند خشن باشد.

ما چندین عامل کلیدی را جمع آوری کرده ایم که بسیاری از برندهای سطح بزرگ به طور فعال از طریق استراتژی های برندسازی خود به دنبال آن هستند. موفقیت سرنخ‌هایی به جا می‌گذارد - اگر باهوش باشیم، به خوبی توجه می‌کنیم و سازگار می‌شویم. اگر اینطور نیستیم، باید زمان بیشتری را صرف شکست در مواردی کنیم که دیگران قبلاً شکست خورده‌اند، که برابر با بهره‌وری کمتر برای ما و کسب‌وکارمان است.

1. دانش مخاطبان هدف

با توجه به اینکه موفقیت در برندسازی تنها به دلیل وجود مشتریان و طرفداران امکان پذیر است، یکی از اهداف اولیه یک شرکت باید شناسایی و درک مخاطبان هدف خود باشد. به عبارت دقیق‌تر، برندهای بزرگ می‌دانند که مشتریان بالقوه آنها چه کسانی هستند، چگونه فکر می‌کنند، به چه چیزهایی نیاز دارند و مهمتر از همه، زمان خود را در کجا می‌گذرانند.

برای اینکه محصولات و خدمات خود را به خوبی بازاریابی کنید، استراتژی برند شما باید به طور جدی فقط مخاطب هدف شما باشد. به این ترتیب، با هدر ندادن منابع خود در تلاش برای دستیابی به مشتریانی که ارزش شما را مرتبط با زندگی خود نمی دانند، در زمان، پول و انرژی صرفه جویی خواهید کرد.

هرچه دانش بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشید، امکانات بیشتری برای بهینه سازی محصولات خود خواهید داشت. علاوه بر این، مطالعه چشم‌اندازهای بالقوه‌تان برای ماه‌ها و حتی سال‌ها - در حالی که همچنان ارزش ثابتی برای بازار ایجاد می‌کند - شما را به یک "سگ بزرگ و با تجربه" در جایگاه خود تبدیل می‌کند.

2. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد قوی

برندهای قوی دارای ارزش های منحصر به فرد قوی هستند. وقتی یک بیانیه واضح بیان می کنید که به مشتری اجازه می دهد مزایای اضافی را در محصولات شما ببیند، احتمالاً توجه او را جلب می کنید. بیایید Walmart را به عنوان مثال در نظر بگیریم. شعار آنها "پس انداز کنید، بهتر زندگی کنید" است. این بیانیه خلاصه ای از قیمت های ارزان آنهاست که دنیا را طوفانی کرده است.

اسکایپ نمونه خوبی دیگر از استراتژی برند و ارزش های منحصر به فرد قدرتمند در برندهای بزرگ است. اسکایپ "دنیا را به صورت رایگان در حال صحبت کردن نگه می دارد". چه کسی دوست ندارد با عزیزان خود از طریق پیامک و تماس تصویری صحبت کند؟

بزرگترین مزیتی را که نام تجاری شما به بازار می آورد ایجاد کنید. سپس یک تکه کاغذ بردارید و فواید آن را با یک جمله بیان کنید. آن را ساده، مختصر، جذاب و در عین حال قدرتمند کنید!

3. اشتیاق قابل مشاهده است

اگر می خواهید تبلیغات تبلیغاتی را در اطراف برند خود ایجاد کنید، باید طرفداران و خریداران خود را به فرهنگ خود علاقه مند کنید. تا جایی که ممکن است اشتیاق را درگیر کنید و در عوض اشتیاق دریافت خواهید کرد. والت دیزنی می دانست که کودکان به مکانی نیاز دارند که بتوانند لحظات جادویی را در آن زندگی کنند. علاوه بر این، بزرگسالان نیز به شدت مورد هدف قرار می گیرند، زیرا دیزنی لند شما را به گذشته می برد و باعث می شود یک بار دیگر احساس کودکی کنید.

پارک های سرگرم کننده زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد، اما هیچ کدام را نمی توان با کاخ های بزرگی که والت دیزنی ساخته است مقایسه کرد. حتی اگر «دیزنی لند» را در ذهن خود بنویسید، احتمالاً نمایش تصویری مثبتی از جادو را تجربه خواهید کرد. شور و اشتیاق موجود در این برند قطعاً هم توسط صاحبان برند و هم برای طرفداران و مشتریان ساده قابل مشاهده است.

4. تفکر خارج از چارچوب

امروزه تفکر خارج از چارچوب یک کیفیت نادر است. به عنوان یک کارآفرین یا بازاریاب، همیشه باید زوایای مختلف را ارزیابی کنید. زوایای تبلیغات، زوایای برندسازی، زوایای همه چیز. شما اغلب وسوسه می شوید که به آنچه دیگران انجام می دهند نگاه کنید زیرا این راه آسان است. با این حال، برای ساختن یک برند عالی، باید توجه زیادی را به خود جلب کنید.

شما این کار را با برجسته کردن محصولات خود انجام می دهید. شما استراتژی های بازاریابی خارج از جعبه را اتخاذ می کنید که هیچ کس قبلاً از آنها استفاده نکرده است، محصول خود را بسیار منحصر به فرد می کنید و در عین حال همه چیز را ساده نگه می دارید.

5. سازگاری

برندهایی که نمی توانند ثابت باشند، در بازار و بازی کسب و کار نیز عملکرد ثابتی ندارند. شما نمی توانید از مشتریان خود انتظار داشته باشید که در اطراف خود باقی بمانند، اگر شما همیشه به آن پایبند نباشید. آنها یک بار می آیند، می بینند که شما در دسترس نیستید یا دیگر آن چیزی نیستید که بودید و نمایندگی می کنید، و رونق می گیرند، دقیقاً مانند آن، برند شما شروع به تکه تکه شدن می کند.

وقتی به مک دونالد می روید، همیشه می دانید که قرار است راضی باشید. چرا؟ زیرا محصولات آنها بسیار سازگار است. آنها حتی یک قانون حق رای ایجاد کردند که باعث می شود همه رستوران های مک دونالد پیروی کنند و دقیقاً به همان روش همبرگر بسازند.

6. هدف برند اول است

برای اینکه برند خود را به سطح بعدی ببرید، به یک ماموریت و هدف جدی نیاز دارید. مأموریت برند معمولاً چیزی است که به معنای مشارکت در یک علت است. به عنوان مثال، نایک می خواهد مردم را به راه بیندازد. Dove می خواهد به هر زن احساس زیبایی در پوست خود بدهد.

برندی که ماموریت مشخصی را بیان می کند و سپس با این وعده عمل می کند، احتمالاً از هر شکلی از رقابت فراتر خواهد رفت. بنابراین، اهداف شرکت خود را مشخص کنید و تمام اقدامات خود را در جهت دستیابی به آن هدف هدایت کنید. کارمندان شرکت باید هدف شرکت را نیز درک کنند و ترجیحاً با آن هماهنگ شوند، زیرا آنها اغلب نشان دهنده موتوری هستند که باعث می شود سازمان شما کار کند.

7. شعارهای برند استثنایی (یا برچسب ها)

شعارهای برند یا برچسب‌ها، اولین عناصر و کلماتی هستند که در ذهن اکثر مردم ظاهر می‌شوند. در اینجا چند نمونه از محبوب ترین شعارهای تاریخ آورده شده است:

·        نایک - "فقط انجامش بده"

·        اپل - "متفاوت فکر کن"

·        لورآل «زیرا ارزشش را داری»

·        BMW - "نهایی ماشین رانندگی"

·        Lay's - "Betcha Can't Eat Only One"

اینها شعارهای عالی هستند که شرکت های بزرگ در طول زمان از آنها برای بهبود آگاهی از برند خود، ایجاد بازاریابی دهان به دهان و اساساً برای ایجاد پیشرفت های عظیم در عملکرد برند خود استفاده می کردند.

اما چه چیزی یک شعار را عالی می کند؟ موارد خاصی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد شعار برند خود به آنها توجه کنید:

·        آن را بسیار به یاد ماندنی و به راحتی تشخیص دهید.

·        به جای فروش یک ویژگی، یک مزیت کلیدی را لحاظ کنید. آن را واضح و مختصر بیان کنید.

·        آن را طوری بسازید که برند شما را متمایز کند.

·        از طریق کلمات خود انرژی مثبت پخش کنید.

8. برند همیشه ارزش ارائه می دهد

این حتی نباید ذکر شود، زیرا یکی از قوانین تجارت این است که ارزش اول و بعد از آن پرداخت است. هر برند بزرگ و موفقی به ارائه ارزش به مشتریان خود ادامه می دهد. اگر ارزش کاهش یابد یا وجود نداشته باشد، کسب و کار - صرف نظر از محبوبیت قبلی یا فعلی آن - به طرز وحشتناکی شکست خواهد خورد. رقابت از پشت سر خواهد آمد و از لحظات ضعیف شما سوء استفاده می کند و مخاطبان شما را می دزدد.

بسیاری از شرکت ها تمایل به شکست دارند زیرا مشتاق بهبود سود خود هستند. بنابراین، کیفیت محصول باید کاهش یابد. چرا؟ خوب، برای مثال، اگر در طول راه اندازی 10 نوار مرغ ترد ساخته شده از بهترین مواد و با دقت آماده شده بودید، به مرور زمان، 9، 8، شاید 7 نوار مرغ را در حالی که از مواد ارزان تر استفاده می کنید، شروع می کنید.

این معمولا یک تله است. بسیاری از برندها بر این باورند که مشتریان آنها بیش از حد به محصولات آنها معتاد هستند، بنابراین شروع به سوء استفاده می کنند. به زودی، طرفداران بحث و بازخورد منفی ایجاد خواهند کرد. این نتایج منفی ممکن است به شدت به شهرت و موفقیت برند شما آسیب برساند.

9. نوردهی عالی

اهمیت نوردهی را فراموش نکنیم. شما ممکن است بهترین محصول دنیا را داشته باشید. اگر نتوانید آن را به درستی بازاریابی کنید، در فروش آن شکست خواهید خورد. این در نهایت منجر به سقوط یک برند می‌شود، بنابراین اطمینان از اینکه استراتژی‌های بازاریابی عالی دارید، کلید پیروزی در نبرد بر سر یک بازار خاص است.

استراتژی بازاریابی فعلی رولکس حول به اشتراک گذاری تصاویر زیبا از محصولات خود در کانال های رسانه های اجتماعی می چرخد. در اینجا چند کانال بازاریابی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک قرار گرفتن در معرض بهتر برای برند خود استفاده کنید:

·        بازاریابی محتوا

·        بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·        تبلیغات سنتی

·        بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

·        تلویزیون، رادیو، رسانه خرید

·        بازاریابی انجمن

·        تبلیغات CPA

·        بازاریابی ویدئویی

نام تجاری به راحتی می تواند به عنوان یک هنر برچسب گذاری شود. این هنر ساختن میراثی است که بر اساس ارزش، احترام و ارتباطات یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای مخاطب کردن خود با جهان است.

مهم نیست که هدف شخصی شما چیست، برند شما زمانی که محبوب شد باید با ارزشی که در بازار پخش می‌کند بسیار سازگار بماند. این، همراه با سایر پیاده سازی های کارآمد استراتژی های ذکر شده در بالا!

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی چیست و هدف آن چیست؟

نمونه هایی از داشبوردهای زیبای مدیریتی

بازاريابي محتوا، براي برانگيختن علاقه مصرف کننده