چگونه کسب و کار خود را در 7 مرحله ساده برند کنید (با مثال!)

این که آیا شما فعالانه هویت استراتژی برند خود را مدیریت می کنید یا نه، وجود دارد. و شانس اینکه به عنوان یک انتخاب ایده آل برای مشتریان بالقوه شما ظاهر شوید به این بستگی دارد که برند شما چقدر قوی و قابل اعتماد است. ایجاد یک لوگو و آن شعار جذاب کافی نیست، بلکه فقط شروع است. برای متمایز شدن، باید فراتر از این موارد بروید و عناصر ضروری را که چندین سال آینده کسب و کار شما را تعریف می‌کنند، بگنجانید.

چرا برندسازی کسب و کارتان مهم است؟

صرف نظر از اندازه، سازمان‌ها در هر نوع باید روی برندسازی سرمایه‌گذاری کنند تا مرتبط بمانند. اگر هنوز نمی‌دانید چرا باید برند تجاری خود را نشان دهید، در اینجا چند مزیت وجود دارد که می‌توانید به دست آورید.

1. کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید

با تعداد بی‌شماری شرکت‌هایی که خدمات یا محصولات مشابه ارائه می‌کنند، برجسته شدن و استراتژی برند می‌تواند چالش برانگیز باشد. اینجاست که برندسازی وارد می‌شود. ارزش‌ها، داستان، وعده برند و سایر دارایی‌های شما راه‌هایی را فراهم می‌کنند که از طریق آن می‌توانید منحصربه‌فرد بودن خود را به نمایش بگذارید. استفاده از آنها برای ایجاد یک نقطه تفاوت می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند.

2. قابل تشخیص تر شوید

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در تلاش برای برندسازی مداوم، به یاد ماندنی کردن برند شما است. وقتی مشتریان بتوانند شرکت شما را بر اساس عناصر فیزیکی، دیداری و شنیداری شناسایی کنند، باعث آشنایی بیشتر می شود. این اعتماد را تقویت می کند، که 81٪ از مشتریان برای تصمیم گیری خرید به آن اعتماد می کنند. شناخت برند همچنین می‌تواند بر نحوه یادآوری و تعامل مشتریان با محتوا، ایمیل‌ها یا تبلیغات شما تأثیر بگذارد.

3. ایجاد وفاداری مشتری

برندهای قدرتمند اغلب پایگاه مشتریان وفاداری دارند، اما این اتفاق به طور تصادفی رخ نمی دهد. این از ارائه تجربیات منحصربه‌فرد و پیام‌رسانی به مخاطبان برای ایجاد پیوند ناشی می‌شود. با این ارتباط عاطفی، مشتریان بیشتری خواهید داشت که از کسب و کار شما حمایت می کنند و تجربیات مثبت خود را به اشتراک می گذارند. این مزیت می تواند به معنای تکرار کسب و کار، انحراف کمتر و ارجاع بیشتر از طریق دهان به دهان باشد.

4. کارکنان را به دست آورید و حفظ کنید

طبق گفته لینکدین، شرکت‌هایی که دارای برند کارفرمایی قوی هستند، 50 درصد نامزدهای واجد شرایط را 1 تا 2 برابر سریع‌تر از سایرین جذب می‌کنند. همچنین، آنها با 50 درصد هزینه کمتر به ازای هر استخدام استخدام خواهند کرد. حرکت به سمت کارمندان فعلی و گذشته، تجربیات آنها و نحوه انتشار آن ها بر شهرت محل کار و میزان حفظ کارمندان شما تأثیر می گذارد.

چه به دنبال استخدام توسعه دهندگان ماهر و سایر نقش های تخصصی باشید و چه به دنبال دور نگه داشتن بهترین استعدادهای خود از رقبا هستید، مدیریت فعال برند خود یک گزینه نیست. یک ضرورت است.

چگونه کسب و کار خود را در 7 مرحله برند کنید

بنابراین چگونه می‌توانید یک شخصیت و سبک ثابت پشت کسب‌وکار خود ایجاد کنید؟ بیایید آن را به هفت مرحله تقسیم کنیم.

1. مخاطبان خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای برندسازی کسب و کارتان این است که بدانید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند. چند مرحله برای این فرآیند وجود دارد.

پایگاه مشتری فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید

مشتریان موجود معدن طلایی از اطلاعات هستند زیرا می دانند چه چیزی در برند شما چشمگیر است یا فاقد آن است. علایق و نیازهای آنها را کشف کنید.

·       مهمترین نقطه درد آنها چیست؟

·       آنها به کدام کسب و کارها اعتماد دارند و از آنها خرید می کنند؟

·       آنها دوست دارند چه چیزی را در برند شما ببینند؟

می‌توانید مستقیماً از طریق تماس‌ها و نظرسنجی‌ها مشتریان را جذب کنید یا برای یافتن پاسخ آنها را مطالعه کنید. به احتمال زیاد، ویژگی ها یا الگوهای مشترکی را پیدا خواهید کرد که به شما در تعیین مخاطب هدف کمک می کند.

تحقیقات بازار انجام دهید

تحقیقات بازار می تواند به شما در کشف روندهای صنعت، فرصت ها، ترجیحات مشتری، عادات خرید و گفتگو در مورد برند خود یا دیگران کمک کند. همچنین، این یک راه موثر برای جمع آوری اطلاعات در مورد رقابت شما است. توجه داشته باشید که مشتریان آن‌ها چه کسانی هستند، کانال‌های ترجیحی، علایق و غیره

پرسونای خریدار بسازید

مشتریان را بر اساس الگوها یا ویژگی های مشترکی که کشف می کنید گروه بندی کنید و آنها را با یک شخصیت نمایش دهید. شامل جزئیات جمعیت شناختی، روانشناختی، رفتاری و جغرافیایی باشد. به عنوان مثال، نام شخصیتی که گروهی از کارگران ساختمانی را با شباهت توصیف می کند، می تواند بیلدینگ بن باشد. او می تواند باشد:

2. پیشنهاد ارزش خود را ایجاد کنید

ارزش پیشنهادی شما وعده برند شماست. چیزی فراتر از یک شعار یا شعار است. UVP توضیح می دهد که چگونه راه حل شما می تواند مشکلات مشتریان ایده آل شما را بهتر از رقبا حل کند. برای ایجاد یک پیشنهاد ارزش قدرتمند، به موارد زیر فکر کنید:

·       مشتری کامل شما واقعاً چه می خواهد؟

·       چگونه محصول یا خدمات شما می تواند مشکل(های) آنها را حل کند؟

·       چه عواملی انگیزه تصمیم گیری آنها برای خرید است؟

·       چرا مشتریان فعلی شما کسب و کار شما را به رقبای شما ترجیح می دهند؟

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد با پاسخ به این سوالات با استفاده از صدای مشتریان خود ایجاد کنید. با مزایا، آنچه که قصد ارائه آن را دارید و اینکه چرا آنها باید شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند، صحبت کنید. بدون تبلیغات غیر ضروری به حقیقت بچسبید.

3. ماموریت و ارزش های اصلی خود را تعیین کنید

چرا کسب و کار شما وجود دارد؟ ماموریت شما به این سوال پاسخ می دهد. برای نوشتن یک بیانیه ماموریت قدرتمند، هدف کسب و کارتان، مشتریانتان، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و نحوه انجام آن را شرح دهید. این را در چند کلمه خلاصه کنید تا خاطره انگیز شود. در اینجا نمونه ای از بیانیه ماموریت آمده است.

Core Systems بر اساس مشخصات مشتری ما بهترین محصولات محاسباتی صنعتی و نظامی را در کلاس خود طراحی و تولید می کند. تعهد ما به ارائه بهترین خدمات در طول فرآیند طراحی و مهندسی چیزی است که ما را از بقیه متمایز می کند.

در مرحله بعدی ارزش های اصلی شما قرار دارند. آنها اصولی هستند که اهداف، ماموریت و چشم انداز شما را هدایت می کنند. این باورها فرهنگ شرکت شما را شکل می دهند، که سپس بر ادراک ذینفعان تأثیر می گذارد. بنابراین، استفاده از کلمات عمومی که مشخص نمی کنند کسب و کار شما چیست، تنها منجر به تصویر متضاد برند می شود. در عوض، خاص باشید، از کلمات خود استفاده کنید و مطمئن شوید که کل سازمان این اصول را در بر می گیرد.

4. شخصیت برند خود را تعریف کنید

شخصیت برند شما، درست مانند شخصیت یک فرد، ترکیبی از ویژگی هایی است که سازمان شما از خود نشان می دهد. در حالت ایده آل، این ویژگی ها افراد را به شرکت شما جذب می کند و تصورات آنها را شکل می دهد. بنابراین، شخصیتی که با مشتریان شما طنین انداز می شود می تواند به شما کمک کند تا یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید و از رقبا متمایز شوید.

ویژگی هایی را که دوست دارید با برند خود مرتبط کنید در نظر بگیرید. آیا می خواهید فردی رویا، شایسته یا کاریزماتیک دیده شوید؟ ویژگی های خود و صدایی را که با آن ارتباط برقرار می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شخصیت برند شما ناهموار است، صدای برند شما می تواند مطمئن و قوی باشد.

این لیست از کلمات و عبارات احساسی ممکن است به شما در این روند کمک کند.

5. دارایی های برند ایجاد کنید

قدم بعدی انتخاب عناصری است که کسب و کار شما را شناسایی می کند. برخی از نمونه ها رنگ ها، فونت ها، بسته بندی، شعار و لوگوی شما هستند. رنگ های خاص احساسات خاصی را برمی انگیزند و معانی را منتقل می کنند. برای مثال، The Logo Company پیشنهاد می‌کند که قرمز سطح انرژی را افزایش می‌دهد، زرد خوش‌بینی است و بنفش تخیل را فعال می‌کند.

هر لوگو، طرح رنگ و سبکی که برای برند تجاری خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که متمایز است و به راحتی قابل تشخیص است. با کارشناسان و تیم خود صحبت کنید و با سازندگان لوگو (مثلاً Looka) بازی کنید تا ایده بگیرید.

6. آنها را در کانال های خود ادغام کنید

اکنون عناصر نام تجاری شما آماده هستند، آنها را در کانال های خود توزیع کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دارایی‌های بصری مانند لوگو، رنگ‌ها و فونت‌ها را در همه پیام‌های خود بگنجانید. یک نسخه طولانی تر از بیانیه ماموریت شما می تواند به عنوان داستان برند شما در صفحه درباره ما باشد.

اگرچه ارزش‌های اصلی شما عمدتاً در وب‌سایت شما باقی می‌ماند، اما می‌توانید مشتریان و کارمندان بالقوه را در مورد آنچه که از طریق ویدیوها و پست‌های مارک تجاری مطرح می‌کنید، آگاه کنید. به خاطر داشته باشید که برندسازی تا زمانی که شرکت شما وجود دارد، یک فرآیند مداوم است.

7. ثابت قدم باشید

طبق گفته MarketingNutz، قبل از اینکه یک فرد بتواند نام تجاری شما را به خاطر بیاورد، بین 5 تا 7 برند مورد نیاز است. از وب سایت گرفته تا کانال های رسانه های اجتماعی و تعاملات آفلاین با مشتریان، برندسازی باید ثابت باشد. دستورالعمل های برند را برای تقویت انسجام ایجاد کنید.

آیا صدای برند شما در شبکه های اجتماعی جوان و معمولی است؟ پس نیازی نیست که در وبلاگ خود سخت گیری کنید. مشتریان شما باید بدانند که پس از دیدن محتوا، لوگوها یا سایر دارایی های برند شما چه انتظاری داشته باشند یا چه احساسی داشته باشند. ثبات باعث ایجاد آشنایی، اعتماد و وفاداری می شود. این احساسات نشان دهنده برندسازی موفق است.

Comments

Popular posts from this blog

نمودار سازمانی: تعریف و نقش

چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟

تصمیم گیری: 6 تکنیک موثر برای تصمیم گیری