مشاور برند چه می کند و چه نفعی برای کسب و کار شما دارد؟

از جهت خلاق تا مدیریت برند، موقعیت های مهم بسیاری در بازاریابی و تبلیغات وجود دارد. مشاوره برند یکی از روابط کلیدی است که می تواند به شرکت ها در پیشبرد کسب و کار و رشد در طول زمان کمک کند.

پس مشاور برند چیست؟ و مشاور برند چه می کند؟

مشاور برند، متخصصی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در طول زمان شهرت خود را تعریف کنند، تیز کنند، و شهرت خود را افزایش دهند - که باعث می‌شود برند محرک مهم‌تری برای عملکرد تجاری باشد. آنها اغلب در کنار مدیران ارشد و سایر شرکا - در زمینه هایی مانند فناوری، روابط عمومی و غیره - کار می کنند تا به شرکت ها کمک کنند تا پتانسیل کامل خود را فعال کنند.

نقش های یک مشاور برند

مشاوران برند که به عنوان مشاوران بازاریابی برند یا استراتژیست های برند نیز شناخته می شوند، نقش های زیادی را بر عهده می گیرند. آنها وظیفه کشف بینش‌ها، توسعه استراتژی‌ها و ارتقای رویکرد طراحی و ارتباطات برند را بر عهده دارند.

تحقیق سنگ اصلی تمام کارهای مشاوره برند است. بیشتر تصمیمات کلیدی باید بر اساس داده‌هایی باشد - در مورد مشتری، دسته‌بندی و رقابت.

مشاوران برند ممکن است بر تحقیقات اولیه که بر تعریف و رسیدگی به نیازهای مشتریان (فعالی و آینده) متمرکز است نظارت کنند. مشاوران برند همچنین ممکن است تحقیقات ثانویه را برای مطالعه این دسته و درک بهتر برندهای رقیب و روندهای مرتبط انجام دهند.

تحقیقات ممکن است طیف وسیعی از عملکردهای کلیدی شرکت مانند:

·       بازار یابی

·       حراجی

·       محصول / تحقیق و توسعه

·       منابع انسانی

·       آی تی

 

بهترین مشاوران برند به طیف وسیعی از روش‌های تحقیق در جمع‌آوری داده‌های کمی و کیفی - مانند نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌های عمیق، گروه‌های متمرکز، قوم‌نگاری و غیره مسلط هستند.

استراتژی

پس از تکمیل تحقیقات کامل، مشاوران داده‌ها را برای مستندسازی ایده‌هایی که برندهای با کارایی بالا بر اساس آن‌ها هستند، اعمال می‌کنند. این ممکن است به سطحی افزایش یابد که هدف، مأموریت و ارزش های یک شرکت افزایش یابد.

احتمالاً به ایجاد یک پرتره عملی از مخاطبان هدف گسترش می یابد و نیازها و اهداف آنها را به وضوح مشخص می کند. از آنجا، مشاوران برند، موقعیت استراتژیک یک شرکت را تعریف می کنند و آنچه را که آن را از رقبا متمایز می کند، مشخص می کنند. کمک به تعریف یک موقعیت منحصر به فرد در بازار این به ساختن داستان برند عمیق و بافتی کمک می کند.

مشاوران بازاریابی برند همچنین زمانی را صرف نظارت بر فرآیندی می‌کنند تا در هنگام توسعه محصول جدید و به طور کلی نوآوری، مخاطبان هدف را در مرکز قرار دهند. نوآوری «مبتنی بر نیاز» از وعده یک برند به عنوان حفاظ و الهام بخش استفاده می کند.

شرکت‌هایی که چندین برند دارند نیز می‌توانند از مشاور برند کمک بگیرند تا مطمئن شوند که هر برند ساختار، هویت و رابطه واضح خود را با سایر برندها دارد - معروف به «معماری برند».

در نهایت، مشاوران برند ممکن است در ساختن یک برنامه بازاریابی کلی که شامل آموزش مخاطبان داخلی و خارجی در مورد معنای یک برند - و ایجاد فرصت‌های رشد برای کسب‌وکار باشد، مؤثر باشند.

طرح

طراحی نمایان‌ترین جنبه مشاوره برند است و اغلب باعث می‌شود یک شرکت مشاور را جذب کند. مشاوران برند نقشی کلیدی در همسوسازی موقعیت برند با توسعه خلاق دارند.

از نام و نشان‌واره گرفته تا وب‌سایت‌ها، مشاور بینش‌ها و پیشنهاداتی را برای ارتقاء تمامی ارتباطات شرکت، پیام‌های بازاریابی، تجربیات و موارد دیگر ارائه می‌کند. مشاوران همچنین می توانند در مورد فضاهای کاری، دفاتر، ویترین فروشگاه ها و سایر فضاهای آجری مشاوره دهند تا یک برند قوی و منسجم ایجاد کنند که مشتریان وفادار را به خود جذب کند.

نشانه هایی که نشان می دهد به یک مشاور برند نیاز دارید

اکنون که در مورد نقش مشاور برند بیشتر می‌دانید، ممکن است از خود بپرسید که آیا زمان آن رسیده است که یک متخصص برندسازی را برای شرکت خود استخدام کنید. برای دانستن مطالب بیشتر در مورد استراتژی برند سازی و راه اجرای آن اینجا کلیک کنید.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که ممکن است به یک مشاور برند نیاز داشته باشید:

·       رشد شرکت شما راکد است.

·       شما به اهداف شرکت نمی رسید.

·       شما برای رسیدن به یک بازار جدید آماده هستید.

·       شما اخیراً از طریق ادغام یا ادغام شرکت کرده اید.

·       شما در حال معرفی یک خط محصول جدید هستید.

·       برند شما قدیمی به نظر می رسد.

·       وب سایت شما عملکرد خوبی ندارد.

·       شما نتایج را دنبال نمی کنید

·       نمایه های مشتری شما نامشخص است.

·       تیم رهبری شما گیر کرده است.

نتایج را با مشاوره برند افزایش دهید

اگر به دنبال شفافیت، بینش و راهنمایی برای شرکت خود هستید، با برندهای Finch تماس بگیرید. ما تخصص عمیقی در بینش، استراتژی و طراحی ارائه می‌کنیم - تا به برند مشتریانمان کمک کنیم تا محرک‌های مهم‌تر عملکرد کسب‌وکارشان شود.

0.همین امروز با ما تماس بگیرید و در مورد تمام خدمات مشاوره برند ما و اینکه چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا به سطح بعدی برسید، بیاموزید.

https://blog.finchbrands.com/what-does-a-brand-consultant-do-finch-brands

Comments

Popular posts from this blog

نمودار سازمانی: تعریف و نقش

چه نوع فرهنگ سازمانی برای شما مناسب تر است؟

تصمیم گیری: 6 تکنیک موثر برای تصمیم گیری